30.10.2020, 01:42 | |
Тема 2. «Структура та суб'єкти процесу обслуговування в туристичній сфері»
УРОК 6 «Основи організації готельного господарства та туркомплексів» Мета: ознайомитись з новими поняттями, термінами та визначеннями; засвоїти нові знання по темі; засвоїти основи організації готельного господарства та туркомплексів
ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності Організація готельного господарства це сумлінна координована діяльність людей для досягнення загальної мети. Головна ціль підприємства готельного господарства - надавати послуги проживання, харчування тощо і отримувати максимальний прибуток в довгостроковій перспективі. ІІІ. Вивчення нового матеріалу Організація підприємств готельного господарства - це процес створення структури, яка дає можливість співробітникам ефективно працювати для досягнення мети. Організація як процес є функцією з координації багатьох завдань. Існує два аспекти організації ділового процесу: поділ організації на підрозділи відповідно до мети і стратегії й делегування повноважень. Делегування передбачає передачу завдань і повноважень особі, яка бере на себе відповідальність за їх виконання. Делегування реалізується тільки в разі прийняття повноважень, власне відповідальність не може бути делегованою. Готельні послуги надаються споживачам готелю, тобто особам, які безпосередньо використовують або мають намiр скористатися готельними послугами для особистих (побутових) потреб, i яка здiйснює бронювання та сплату готельних послуг. Готелі та аналогічні засоби розміщування — колективні засоби розміщування, що:
Організація готельного господарства здійснюється на підставі положень:
Основною діяльністю готелю є надання готельних послуг. Готельнi послуги (послуга) — дiї (операцiї) готелю з розмiщення споживача в об'єктi розмiщення, а також iнша дiяльнiсть, пов'язана з розмiщенням та тимчасовим проживанням, котра включає в себе основнi i додатковi послуги, що надаються споживачу при тимчасовому розмiщеннi та тимчасовому проживаннi в об'єктi розмiщення. Можна класифікувати готельні послуги на:
Основнi послуги — обсяг готельних послуг, що включають проживання та надання харчування (снiданку), що включенi до вартостi номеру i надаються споживачу. Додатковi послуги — обсяг готельних послуг, що не належать до основних, замовляються та сплачуються додатково. Послуги можуть бути безкоштовними і платними. До основної послуги готе-лю відноситься проживання. Без додаткової оплати гостям можуть бути на-дані такі види послуг:
Готельні послуги надаються споживачам готелю, тобто особам, які без-посередньо використовують або мають намiр скористатися готельними послугами для особистих (побутових) потреб, i які здiйснюють бронювання та сплату готельних послуг [7]. Основними готельними послугами є проживання та надання харчування (снiданку), що включенi до вартостi номеру i надаються споживачу. Споживачі готельних послуг користуються готельними номерами. Номер — окреме мебльоване примiщення, що складається з одного або декількох мiсць, для тимчасового проживання споживача. Для замовлення готельних номер здійснюється їх бронювання. Бронювання — процес замовлення споживачем основних та/або додаткових послуг у певному обсязi, з метою використання послуг у зазначенi термiни. Перелік додаткових послуг значно відрізняється у різних за видами та категоріями готелях. Готелі категорії «Люкс» або «5 зірок» повинні надавати всі додаткові послуги самостійно. Для цього вони повинні мати розгалужену мережу підрозділів, що виробляють і реалізують велику кількість різноманітних додаткових послуг (перукарню, ресторан, кафе, бар, відділення зв'язку та банку, магазин, кіоски, хімчистку, касу з продажу квитків на всі види транспорту тощо). Готелі, що не можуть самостійно виконувати весь комплекс додаткових послуг, укладають договори на надання відповідних послуг із комунально-побутовими, транспортними, банківськими, торговельними підприєм-ствами й закладами культури та ін. За способом надання додаткові послуги можуть бути платними та безплатними. До безплатних послуг належать: зберігання багажу в камерах схову (не більше двох місць); доставления телеграфної кореспонденції до номеру; виклик швидкої допомоги; доставления до номеру термометра, медикаментів першої необхідності; побудка проживаючих у будь-який час; доставления до номеру довідкової та сувенірної реклами, фірмових конвертів і паперу; зберігання грошей, цінних паперів (згідно опису); надання ниток, голок; видання довідок про розташування та режим роботи пунктів побутового обслуговування та інших послуг. Удосконалюючи систему вітчизняного сервісу, необхідно наближати їх до загальноприйнятих світових норм і стандартів. +У сучасних готелях організація системи надання послуг досягла нової, прогресивної технології обслуговування туристів. Так, великою зручністю для гостей готелю є введення пластикової картки. Закодовані картки містять такі дані, що їх необхідно мати готелю (вони можуть записуватись ще під час бронювання номеру), а електронний код слугує ключем для входу до номеру. Служби готелю та їх функції Головна функція готельного підприємства — надання тимчасового житла. Практично всі сучасні заклади розміщення включають в сферу своєї діяльності надання послуг харчування туристів (частково, або на повний пансіон). Зважаючи на потужний розвиток процесів суспільної глобалізації, інтернаціоналізації та диверсифікації туристичної діяльності, сучасні готелі досить часто пропонують послуги, які умовно можна вважати додатковими: трансфери, організація розважальних заходів, побутового обслуговування, лікувально-оздоровчі процедури тощо- директор або менеджер по експлуатації номерів, кухня,
ІV. Узагальнення і систематизація знань Специфіка надання готельних послуг у порівнянні з продажем товару, пов'язується з невідчутністю, неможливістю клієнтами одразу в повному обсязі охопити їхні споживчі особливості. Споживачам послуг важко оцінити послугу до моменту придбання, іноді навіть після купівлі. Клієнти готелів, які не можуть виявити якісні характеристики готельних послуг, відображені у ціновому еквіваленті, є проблемною категорією споживачів готельних послуг. Водночас, невідчутність послуг ускладнює управління процесом їхнього виробництва і продажу. Готельним підприємствам складно презентувати клієнтові свій товар, ще складніше обґрунтувати встановлення різних цін на послуги. Підприємство може лише описати переваги певної послуги, а послуги як такі клієнт може оцінити лише після їхньої купівлі. Серед заходів, що підвищують довіру клієнтів до готельного підприємства виділяють такі: - підкреслити значення послуги і вигоди від її придбання; - підвищити відчутність послуги; - широке використання маркетингових досліджень, зокрема відображених у рекламі; - проведення акцій зі зміни тарифів, залучення у готель відомих у суспільстві клієнтів (артистів, політиків, спортсменів та ін.).
V. Домашнє завдання.
Розробіть презентацію на тему «Типи закладів розміщення»
| |
| |
Переглядів: 401 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |