УРОК 10  «Правила розробки туристичних маршрутів»
30.10.2020, 04:06

Тема 2. «Структура  та суб'єкти процесу обслуговування  в  туристичній сфері»

УРОК 10  «Правила розробки туристичних маршрутів» 

 Мета: ознайомитись з новими поняттями, термінами та визначеннями; засвоїти нові знання по темі; засвоїти основні правила розробки туристичних маршрутів

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке готель?

  2. Що таке «ресторан»?

  3. Що таке «чартер»?

  4. Що таке «маршрут»?

  5. Які є види маршрутів?

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Розробка маршрутів, формування турів та різних екскурсійних програм, надання основних і додаткових послуг складають технологію туристичного обслуговування, тобто виробництво конкретного туристського продукту, призначеного для задоволення потреби в туристської послуги. 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Створення привабливого туристичного продукту - найважливіший засіб реалізації стратегії. Воно безпосередньо пов'язано з виробничими процесами в туристичній фірмі.

При створенні туристичного продукту необхідно чітко розуміти, що в дійсності будуть купувати туристи, адже вони оплачують не готельне розміщення, а нові відчуття і ознайомлення з невідомим, не біфштекс і котлету в ресторані, а затишок та увагу.

Тому створення туристичного маршруту починається з вивчення його споживчих якостей і властивостей, виявлення найбільш привабливих його сторін для іноземних туристів.

  Проектування ідеї нового туристичного маршруту послідовно проходить через такі етапи:

  1. генерування ідей відносно туристичного маршруту, його кількісних і якісних властивостей на основі постійного вивчення дійсного і потенційного попиту.

Ця робота повинна проводитися постійно, тому що в туризмі мода, прихильності, переваги часто змінюються;

  1. розробка концепції нового туристичного маршруту.

Полягає в наданні йому конкретних споживчих властивостей, що відповідають попиту цільового ринку і матеріально-технічним та фінансовим можливостям туристичної фірми.

Маршрут туру відіграє велику роль у створенні на ньому необхідної привабливості, задоволенні побажань та інтересів туристів.

Вибір і розробка того чи іншого маршруту пов'язані насамперед з цілями поїздок туристів в Україну.

Так, для ексурсійно-пізнавальних турів вибирають міста з найбільш цікавими туристичними визначними пам'ятками, наприклад, історичними і культурними пам'ятниками, музеями, картинними галереями й ін.

При організації турів на відпочинок до маршруту включаються курортні, морські, гірські чи сільські центри з відповідними природно-кліматичними ресурсами.

Привабливість туристичного маршруту залежить також і від способу перевезення туристів між включеними в нього містами (пунктами). Далеко не всі міста, відвідувані в нашій країні туристами, мають рівнозначні транспортні зв'язки.

 Варто дуже ретельно підходити до вибору тих чи інших засобів перевезення туристів.

 Зокрема, турфірми повинні враховувати такі вимоги:

- при складанні маршруту не допускати повторного транзитного відвідування туристами міста (пункту), у якому вони вже були. Необхідно шукати такі варіанти транспортних перевезень туристів по маршруту, які забезпечували б однократне відвідування ними запланованих міст;

 - при виборі засобів перевезення варто віддавати переваги тим перевізникам, які можуть забезпечити швидшу і максимально комфортабельну доставку туристів з міста до міста;

 - при плануванні пасажирських перевезень по маршруту необхідно також намагатися залишити якнайбільше світлового часу для організації екскурсій або вільної активності туристів, використавши з цією метою, наприклад, нічні години для перевезення потягом, а ранкові чи вечірні - для перевезення літаком або автобусом.


Формування нового туру передбачає певну концепцію його побудови, яка виражається через наступні етапи:
- Вибір пунктів маршруту;
- Ієрархізація пунктів маршруту;
- Вибір пунктів початку та закінчення маршруту;
- Розробка схеми маршруту та його оптимізація.

 Розробка схеми маршруту та його програмне забезпечення нерозривно пов'язані паралельними процесами.



Етапи I. Вибір пунктів маршруту. Критеріям відбору є екстрактивний об'єкт показу для задоволення мети подорожі, можливість забезпечити різноманітність програми перебування в даному населеному пункті, його транспортна доступність та забезпеченість послугами гостинності.
Етап II. Ієрархічність пунктів маршруту проводиться за зазначеними вище критеріями, при цьому основна увага повинна бути звернена на клас гостинності та транспортну доступність обраних пунктів маршруту.
Етап III. Вибір початкового та кінцевого пунктів маршруту здійснюється за показником транспортної доступності, тобто пов'язане з місцем проживання постійних потенційних туристів, взаємозамінності видів транспорту, типу транспортних засобів.
Етап IV. Розробка схеми маршруту. Схема маршруту належить від зворотного форми. Маршрут - це напрямок переміщення туриста. За схемою маршрути можуть бути лінійні, кільцеві, радіальні та комбіновані. Я розробила тур за схемою кільцевої. Вибір пунктів по маршруту узгоджується з програмою відповідно до виду туризму, терміну та класу обслуговування.
Етап V. Оптимізація маршруту щодо туру полягає в ряду об'єктивних і суб'єктивних обмежень. Об'єктивність обмеження виходять з умов сегментації ринку, а суб'єктивність визначаються, перш за все, цільовим споживчим сегментом. Часові обмеження 
стосуються сезонності подорожі. Економічні обмеження виходять з умов функціонування ринку.



Основним обмеженням на початковому етапі розробки туру є обмеження в часі та засобах по забезпеченню комфортності подорожування. Саме часові обмеження визначають вибір транспортних засобів та їх тип під час проходження маршруту. Вибір транспортного засобу слід розглядати як введення певних обмежень в організаційні параметри туру.
Види транспорту і типи транспортних засобів дуже відрізняються за своїми характеристиками. При виборі засобів пересування керуються відстанню, а при виборі типу транспортного засобу - його комфортністю.


 

ІV. Узагальнення і систематизація знань

Вітчизняні турфірми повинні бути зацікавлені в розширенні географії маршрутів і тривалості подорожі іноземних туристів в Україні. Для цього необхідно постійно вивчати можливості використання все нових туристичних ресурсів, здатних привернути увагу іноземних туристів.

V. Домашнє завдання.

Розробіть маршрут на тему «Вінниця – перлина Поділля»

Категорія: Обслуговування в туризмі | Додав: maryanagulchak88
Переглядів: 131 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar